24.02.2023
ZRCK bo s 1. marcem pod Dispečersko službo

Dejansko bo za prebivalce edina sprememba pravzaprav ta, da je sedaj v primeru nujnih primerov potrebno obvezno poklicati številko 112 in ne dežurnega zdravnika, kot je bilo to nekako v navadi.

Namen ustanovitve Dispečerske službe zdravstva je:

  • zagotoviti enako dostopnost do nujne medicinske pomoči, nujnih, nenujnih in sanitetnih prevozov pacientov na območju celotne države,

  • izboljšati kakovost storitev nujne medicinske pomoči ter posledično izboljšati dolgoročno preživetje in kakovost preživetja v primerih izven bolnišničnega zastoja srca in drugih življenje ogrožajočih stanjih,

  • racionalizirati delovanje nujne medicinske pomoči, nujnih, nenujnih in sanitetnih prevozov pacientov in

  • izboljšati pripravljenost zdravstva za delovanje v primeru posebnih oziroma izrednih dogodkov, npr. množičnih nesreč.

ZNAČILNOSTI DELOVANJA DISPEČERSKE SLUŽBE ZDRAVSTVA 

Dispečerska služba zdravstva:

  • deluje neprekinjeno 24 ur na dan, vse dni v letu,

  • sprejema nujne klice z zdravstvenega področja, to je klic v sili: preko (ReCO) 112 (v prihodnosti bo predvidoma sprejemala tudi naročila za prevozov pacientov: 1994 in eNaročanje),

  • spremljala, razporejala in koordinirala delovanje vseh mobilnih enot nujne medicinske pomoči, ekip helikopterske nujne medicinske pomoči (in v bodoče predvidoma tudi ekip izvajalcev nenujnih prevozov),

  • bo vodila evidenco razpoložljivih zmogljivosti bolnišnic, urgentnih centrov in javnih zdravstvenih zavodov, ki so vključeni v mrežo NMP.

Dispečerska služba zdravstva usmerja najbližje mobilne enote na kraj nujnega dogodka po vnaprej določenih kriterijih - v primeru življenjske ogroženosti je odposlana najbližja mobilna enota nujne medicinske pomoči, ne glede na občino, v kateri je do dogodka prišlo. Odločitev o najprimernejši ekipi za izvoz sprejme zdravstveni dispečer na podlagi podatkov, ki jih prejme tekom obravnave klica in ocene konkretne situacije v skladu z odločitvenim modelom Slovenski indeks za nujno medicinsko pomoč.

In še sporočilo ZRCK-ja:

Vsi zdravstveni zavodi na primarnem nivoju zdravstvenega varstva, ki smo v mreži NMP, smo prejeli poziv o vključitvi v sistem Dispečerske službe zdravstva Slovenije na podlagi Pravilnika o službi NMP, Pravilnika o dispečerski službi zdravstva in Sklepa o Načrtu vzpostavitve Dispečerske službe zdravstva, ki ga je sprejel minister za zdravje dne 28.12.2022. Na skupnem sestanku izvajalcev NMP (ZD, ZRCK) in Dispečerske službe zdravstva Slovenije, je bil sprejet sklep, da se do 1.3.2023 zagotovijo vsi pogoji za aktivacijo enot izvajalcev NMP preko 112 in Dispečerskega službe zdravstva Slovenije.

To pomeni, da bo s 1.3.2023, aktivacija izvajalcev NMP potekala izključno preko enotne telefonske številke 112 in Dispečerske službe zdravstva Slovenije.

Mreža izvajalcev NMP na predbolnišničnem nivoju zdravstvenega varstva ostaja enaka.

Dispečerska služba ZRCK se ne ukinja, spremenila se bo le organizacija dela in naloge.