29.05.2023
Časovnica za izgradnjo severnega dela 3. razvojne osi skrajšana za pol leta, datum je sredi leta 2028


 

Znan je nov terminski načrt izgradnje tega projekta, ki je vreden več kot dve milijardi in katerega država obljublja že tri desetletja. Nujno je prepoznava strateškega pomena hitre ceste na Koroško, ki je v preteklosti doživela zamude, ki jih je sedaj težko nadoknaditi. Kot je danes na sestanku dejala ministrica Bratuškova, naj bi bil severni del 3. razvojne osi končan sredi 2028. Dejala je, da so terminski plan Darsa glede izgradnje 3. razvojne osi pregledali strokovnjaki, na osnovi njihovih ugotovitev pa so uspeli terminski plan skrajšati za pol leta, kar pomeni, da bi lahko bila dela končana v juniju 2028. Bratuškova je še dejala, da bodo storili vse, da bi se tega roka držali, zato jih čaka trdo delo.

Na sestanek so bili povabljeni poleg Darsa tudi župani občin Prevalje, Velenje, Slovenj Gradec, Ravne na Koroškem, Šmartno ob Paki, Braslovče in Polzela. Dr. Matic Tasič, vodja koordinacijskega odbora Koroške regije za gradnjo 3. razvojne osi je povedal, da bodo s to časovnico seznanili člane odbora za izgradnjo in kakšna bodo stališča, ukrepi in stališče odbora, bo znano naslednji teden. Dobili smo strokovno razlago kako in v kakšnem času je možno zdraditi zahtevne objekte kot so predori in viadukti in druge pomembne projekte. Časovnica za oba odseka sta 48 mesecev do pridobitve gradbenega dovoljenja. 

Zanimalo nas je tudi, kako je z roki za sprejetje državnega prostorskega načrta za cesto naprej od Slovenj Gradca, do Otiškega vrha in do Holmca. Tasič je pojasnil, da se o tem danes niso pogovarjali, a bodo junija sklicali sestanek na temo časovnice sprejetja državnega prostorskega načrta. Tu glede na koordinacijo, ki jo vodi državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo, Andrej Rajh, lahko pri izdelavi PN in rokih za  sprejem prostorskega načrta časovno pridobimo, kar smo zamudili, pravi tasič, saj bi že moral biti sprejet. 

3. razvojna os se gradi, kar nas tolaži, da pa se gradi prepočasi, pa je nedopustno. Prav zaradi nedostopnosti razvoj regije stagnira, zato Koroška še danes ni ustrezno povezana s centrom države. Šele cesta bo omogočila, da bodo mladi ostajali doma, da se bo za investicije odločalo gospodarstvo, saj bodo lahko le s sodobno prometnico zagotavljali uspešnost in obstoj podjetij.

IF