Lokalne novice

Počasna gradnja tretje razvojne osi, v tujini so stvari drugačne

Počasna gradnja tretje razvojne osi, v tujini so stvari drugačne

Urban Klančnik

Gradnja tretje razvojne osi, ki povezuje Šentrupert in Slovenj Gradec, poteka izjemno počasi. Po več kot štirih letih od začetka je dokončan le 1,15 kilometra dolg odsek, kar predstavlja manj kot 4 % celotne trase.

 

  1. Dokončani in aktivni sklopi:
    • Dokončan je le sklop D–Gaberke, kjer so zgradili novo regionalno cesto in omogočili križanje s hitro cesto.
    • V gradnji so sklopi:
      • B–Škalsko jezero (gradnja viadukta in preusmeritev regionalne ceste),
      • F–Jenina (zaključna dela, vključuje viadukta Jenina in Visočnik),
      • H–Konovo (priključek Škale in povezovalna cesta, predviden zaključek 09/2025).
  2. Zamude in birokratske ovire:
    • Sklop A–Velenje še čaka na izdajo gradbenega dovoljenja.
    • Sklop C–Škale ima dovoljenje, vendar še ni izbran izvajalec.
    • Sklop E–Velunja je najzahtevnejši, proti enemu od odsekov sta bili vloženi dve tožbi, kar zavira začetek del.
    • Sklop G–Podgorje čaka na pravnomočnost gradbenega dovoljenja.

Projekt je močno upočasnjen zaradi dolgotrajnih postopkov, pravnih izzivov in počasnega izvajanja del.

Najhitrejše gradnje cest na svetu: Indija drži rekord

Gradnja cest je ključen dejavnik pri gospodarskem razvoju držav, a pogosto traja leta ali celo desetletja. Kljub temu so nekatere države postavile izjemne rekorde pri hitri izvedbi cestnih projektov. Med njimi izstopa Indija, ki trenutno drži svetovni rekord za najhitreje zgrajeno avtocesto.

Indijski rekord: 75 kilometrov v 105 urah

Indija je leta 2023 dosegla osupljiv mejnik, ko je v zgolj 105 urah (manj kot petih dneh) zgradila 75 kilometrov dolgo avtocesto med mestoma Amravati in Akola v zvezni državi Maharashtra. Ta rekord je postavilo podjetje National Highways Authority of India (NHAI) pod vodstvom ministra za promet Nitin Gadkarija.

Za izvedbo tega neverjetnega podviga so angažirali več kot 800 delavcev, ki so delali neprekinjeno podnevi in ponoči, ter uporabili najsodobnejše gradbene tehnologije. Ta rekord ni samo potrditev Indijine zmožnosti hitrega razvoja infrastrukture, ampak tudi vzorčen primer učinkovitega projektnega vodenja.

Drugi izjemni dosežki

Indija ni edina država z impresivnimi cestnimi gradnjami. Med druge hitre gradbene podvige sodijo:

  • Kitajska: V letu 2015 so v zgolj 43 urah zgradili 800-metrski odsek avtoceste v Pekingu, kjer so uporabili predhodno izdelane segmente cestišča.
  • ZDA: Leta 1994 so po potresu v Los Angelesu most na avtocesti I-10 obnovili v manj kot treh mesecih, kar je bilo trikrat hitreje od prvotnih ocen.
  • Avstralija: V Melbournu so leta 2020 postavili 60-kilometrski odsek avtoceste v rekordnem roku treh mesecev z uporabo modularne gradnje.

Ključni dejavniki hitre gradnje

Hitrost gradnje cest je odvisna od več dejavnikov, med katerimi so najpomembnejši:

  • Uporaba naprednih tehnologij, kot so predhodno izdelani moduli in droni za nadzor gradbišč.
  • Neomejeno delo v izmenah, ki omogoča neprekinjeno izvedbo.
  • Učinkovito upravljanje projektov z minimalnimi birokratskimi ovirami.
  • Usklajeno sodelovanje med vladnimi institucijami in zasebnim sektorjem.

 

Indijski rekord v hitri gradnji cest je zgled za ves svet. S sodobnimi tehnologijami, dobro organizacijo in inovativnimi pristopi je možno znatno skrajšati čas, potreben za izgradnjo kritične infrastrukture. To ne samo izboljšuje prometno povezanost, ampak tudi spodbuja gospodarski razvoj in povečuje varnost na cestah.


 
Prejšnja novica Nika Prevc po seriji štirih zmag po novo na tekmi v Nemčiji
Naslednja novica Nika Prevc danes še po šesto zaporedno zmago
  • Nazaj na vrh