25.04.2019
Ustavno sodišče bo presojalo o prostorskem načrtu 3. razvojne osi med Šentrupertom in Velenjem


Korošci bomo ne glede na nastalo zaskrbljujočo situacijo spoštovali odločitev ustavnega sodišča. Od države in DARS-a pa pričakujemo, da se bo gradnja 3. razvojne osi in to ne glede na razplet situacije z ustavno pritožbo, na odseku Velenje – Slovenj Gradec pričela še letos! To je dogovor zadnjega srečanja koordinacijskega odbora za spremljanje izgradnje 3. razvojne osi na Koroško in tako veleva tudi podpisani protokol med Ministrstvom za infrastrukturo ter predstavniki Koroške in Savinjsko-Šaleške regije.  Tako so v sporočilu zapisali v Mladinski iniciativi za 3. razvojno os, potem ko bo Ustavno sodišče Republike Slovenije na četrtkovi, 14. seji, v točki 5 obravnavalo vloženo zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti uredbe o državnem prostorskem načrtu 3. razvojne osi med Šentrupertom in Velenjem, katero sta lani vložili občina Braslovče in Polzela.

Postopek za umeščanje trase severnega kraka 3. razvojne osi v prostor se je začel že aprila 2014. Prvi državni prostorski načrt za 17 kilometrov hitre ceste med Velenjem in Slovenj Gradcem je bil sprejel avgusta 2013, nato pa januarja 2017 DPN za odsek Šentrupert-Velenje. Dolgih trinajst let je trajalo, da se je cesta v prostor umestila in s tem zaključila zgodba o izgovorih, da se bo cesta od Velenja proti Koroški lahko pričela graditi, ko bo trasa znana v delu, ki Velenje loči od avtoceste. Vendar ne dolgo po tem je sledila vložitev ustavne presoje s strani občin Braslovče in Polzela, ki sta težko pričakovano gradnjo 3. razvojne osi na Koroško zamaknili in po petnajstih letih od pričetka umeščanja v prostor, Korošci še vedno čakamo.

Ko bo o tem danes odločalo ustavno sodišče, se na Koroškem zavedamo, še poudarjajo v Mladinski iniciativi, da bi vsaka sprememba trase, lahko pomenila še dolga leta čakanja Korošcev in to zaradi sebičnih ravnanj iniciativ in občin v spodnji Savinjski dolini ter zaradi igranja političnih interesov z usodo Koroške. V Mladinski iniciativi se ob tem sprašujejo, kdo bo Korošcem povrnil izgubljeni čas v razvoju, žrtvah na cestah in begu mladih možganov. »Sit pač nikoli ne razume lačnega!« Žal, Korošci ostajamo talci odločitve spodnjem delu trase, še dodajajo.

V primeru »padca« DPN Šentrupert-Velenje, ki vodi v neenakopravni položaj Korošcev, Mladinska iniciativa za 3. razvojno os iz protesta poziva vse voznike iz Koroške in Šaleške doline, da za pot v center države in nazaj, odslej izbirajo najkrajšo naravno pot od Velenja preko Polzele in Braslovč, do priključka na Štajersko avtocesto.

Naslednji sestanek koordinacijskega odbora za spremljanje gradnje 3. razvojne osi bo 6. junija 2019. Zato bo MI za 3. razvojno os v maju pripravila več aktivnosti za pripravo ukrepov, ki se bodo izvedli v primeru, če se gradnja letos ne bo začela.

IF