06.07.2018
Z vlakom iz Maribora do Pliberka

Slovenske železnice so v poletnem času na Koroškem vpeljale dodatne vlake med Mariborom in Pliberkom. Gre za nadaljevanje lani začetega vzorčnega primera čezmejnega povezovanja, sodelovanja med Slovenskimi železnicami in Avstrijskimi železnicami ter lokalnimi skupnostmi z obeh strani meje, ki ga usmerja in vodi RRA Koroška, regionalna razvojna agencija za Koroška regijo ob podpori Direkcije za infrastrukturo Republike Slovenije. Po lanski uvedbi sobotnih poletnih vlakov na koroški progi med Mariborom in Prevaljami, se je v letošnjem poletju možno z vlakom peljati v Avstrijo do Pliberka. Železniška povezava je edina oblika čezmejnega javnega potniškega prometa v tej čezmejni regiji, zato je še toliko bolj pomembna njena zanesljivost in prilagodljivost.

Čezmejni sobotni vlak v poletni sezoni lahko pripomore k spodbujanju bolj trajnostnih načinov mobilnosti v turistično privlačni čezmejni regiji. Tu se med drugim nahajata mednarodna Dravska kolesarska pot in čezmejni Geopark Karavanke, ki je vključen v svetovno mrežo geoparkov pod zaščito Unesca. Kot smo že poročali, so dodatni vlaki, ki omogočajo tudi prevoz koles namenjeni predvsem kolesarjem,, ki lahko koristijo številne kolesarske poti v sosednji Avstriji, seveda pa se na avstrijske kolesarske poti navezujejo tudi koroške kolesarske povezave. Tako je že zaživela Dravska kolesarska pot, ki je bila pred letošnjo kolesarsko sezono na novo označena. V naslednjih nekaj letih pa se obeta izgradnja 30 kilometrov povsem novih kolesarskih povezav, s katerimi se bo stanje infrastrukture v Sloveniji postavilo ob bok avstrijskemu... V prihodnjih letih bo v dopolnitev državnega kolesarskega omrežja v skupni dolžiti približno 1.000 km država Slovenija investirala okoli 300 milijonov evrov Evropskega sklada za regionalni razvoj, državnega proračuna in sredstev proračunov lokalnih skupnosti.

 

Slovenske železnice na relaciji od Maribora do Pliberka letno prepeljejo več kot 200.000 potnikov, z dodatnimi vlaki z zadostnimi kolesarskimi kapacitetami pa dokazujejo, da znajo prisluhniti tudi trenutnim potrebam regij, ki v turističnih produktih – v tem primeru kolesarstvu – vidijo priložnost za svoj razvoj.

 

KV