11.04.2018
Gledališka tržnica in mreža ljubiteljskih gledališč

V Slovenj Gradcu je bila v torek ustanovljena vseslovenska mreža ljubiteljskih gledališč, napovedali so tudi Gledališko tržnico, ki se bo odvijala 21. aprila v Kulturnem domu Podgorje pri Slovenj Gradcu.

Mrežo ljubiteljskih gledališč je na novinarski konferenci predstavil Boris Kobal iz Šentjakobskega gledališča Ljubljana, najstarejšega ljubiteljskega gledališča v Evropi, kjer njene zametke že izvajajo, nato je 11 ustanoviteljev – predstavniki 10 ljubiteljskih gledališč in direktor Javnega sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti mag. Marko Repnik podpisalo ustanovno listino. V Sloveniji deluje 350 ljubiteljskih gledališč, zato je mreža seveda odprta za vse. Namen Mreže je mreženje oz. kroženje predstav med različnimi gledališči po vsej Sloveniji in območjih v tujini, kjer živijo Slovenci, večja prepoznavnost ljubiteljskih gledališč in decentralizacija kulture, imela pa bo tudi ugoden finančni, sicer nepridobitniški učinek.

Prva Gledališka tržnica bo 21. aprila v Podgorju, njen namen je povezati slovenska ljubiteljska gledališča, ki bodo vzajemno predstavila aktivnosti in jih ponudila širšemu občinstvu. Sergej Dolenc iz Koroškega deželnega teatra, ki je sprožil idejo o taki tržnici in bo (vsaj) prvo tudi izvedel, je povedal, da bo celodnevni program zelo intenziven. Prijavljenih je 30 ljubiteljskih gledališč in organizatorjev abonmajev, vsak od njih bo imel 8 minut časa za predstavitev, vmes se bo dogajalo mreženje (sodelujoči si bodo izmenjavali stike) , ob tem pa se bodo dogovarjali za predstave.

Smisel Mreže ljubiteljskih gledališč in Gledališke tržnice je tudi razbijanje predsodkov pred ljubiteljskimi gledališči.

AP