21.02.2018
Dodatna pojasnila ministra Gašperšiča

V Mladinski iniciativi za 3. razvojno os Ravne v zadnjem času z zaskrbljenostjo spremljajo izjave za javnost v zvezi s projektom 2. tir, in sicer informacije o težavah pri financiranju projekta v primeru odstopa madžarskega kapitala in posledično z napovedanimi težavami za financiranje tretje osi , zato so naslovili pismo na ministra za infrastrukturo dr. Petra Gašperšiča.

Minister Gašperšič je na zastavljeno vprašanje na kratko odgovoril na nedavnem posvetu županov koroške regije in velikovškega okraja v Pliberku, pri čemer je jasno navedel ,da se sredstva iz cestnin ne morejo prelivati v financiranje železniške infrastrukture.

Zdaj pa je mladinski iniciativi poslal še pismo ,v katerem podrobneje obrazloži zadeve. V njem je razvidno, da bi nesprejetje zakona o drugem tiru, vendarle upočasnilo gradnjo tretje razvojne osi. Predlagani zakon namreč namreč razbremenjuje proračun in stroške delno prelaga na pleča uporabnikov. V primeru, da zakon ne bi bil uveljavljen, bi državni proračun moral prevzeti financiranje tira v celoti. Vlogo investitorja bi morala prevzeti agencija za infrastrukturo, ki je zdaj najpomembnejši vir denarja na državnih cestah in navezovalnih cestah na avtoceste. Zato bi se nujno spremenile tudi prioritete, saj bi za še bolj omejena javna sredstva konkuriralo več projektov. Zato bi se tudi lahko spremenile prioritete.

O cestninah pa minister v pismu ravenski mladinski iniciativi pojasnjuje, da uzakonja pribitek na cestnine pri tovornjakih, na izbranih odsekih in v določenem časovnem obdobju ki gredo v državni proračun, veliki večina cestnin pa vseeno ostaja Družbi za avtoceste za financiranje dejavnosti in investicij.